Meniu

Regulament de Organizare și Funcționare TNL

Denumirea, obiectivele şi membrii Tineretului Național Liberal

1.Denumirea, obiectivele şi membrii Tineretului Național Liberal

1A. Denumirea şi însemnele organizației
Art. 1  Denumirea organizației

  1. Denumirea integrală a organizației este  Tineretul Național Liberal.
  2. Tineretul Național Liberal reprezintă rezultatul fuziunii dintre Tineretul Democrat Liberal și Tineretul Național Liberal – PNL (TDL+TNL).
  3. Denumirea prescurtată a organizației este TNL.

Art. 2

  1. TNL este o structură constituită la nivel național în cadrul Partidului Național Liberal în conformitate cu art 46,47,48,49 din Statutul PNL, ce funcționează în baza prevederilor statutare și ale prezentului Regulament.
  2. TNL este continuatorul Tineretului Democrat Liberal şi al Tineretului Național Liberal.
  3. TNL îşi asumă istoria, tradiţia si denumirile celor două organizații.

Art. 3 Semnul organizației

  1. Semnul permanent al TNL este descris de Anexa 1.
  2. Culorile organizație sunt culorile PNL alb, albastru si galben.
  3. Drapelul organizație, precum si celelalte specificaţii tehnice sunt în acord cu codul cromatic al PNL și sunt descrise în manualul de identitate vizuală care este aprobat de către Colegiul Director Național (CDN) al TNL.
  4. Convenția Națională (CN) a TNL  poate modifica semnul permanent al organizației.
  5. În cazul în care PNL își schimbă culorile, în mod implicit acestea devin și culorile TNL.

Art. 4 Sediul organizației

  1. Sediul Central al TNL este în Bucureşti, Aleea Modrogan nr.1. Pe langa acesta, functioneaza ca sedii secundare ale TNL, cladirile din  Bucureşti din  Strada General Henry Mathias Berthlot, nr 27, precum şi Bulevardul Aviatorilor, nr.86. Adresa Sediului Central poate fi schimbată prin hotărârea CDN.
  2. Sediile structurilor locale ale TNL sunt în sediile filialelor județene ale PNL, precum şi în sediile organizaţiilor corespunzătoare ale PNL de la nivel local.
  3. Structurile de tineret îşi pot organiza şi alte spaţii de desfăşurare a activităţii cu aprobarea Biroului Politic Județean al PNL (BPJ), sau Biroului Politic Local al PNL(BPL).

1B. Obiectivele TNL

 Art. 5  Scopul Tineretului Naţional Liberal constă în promovarea ideilor liberale, a valorilor naţionale, a programului, activităţii şi preocupărilor PNL în rândul tineretului din România, de a propune şi susţine tineri în structurile PNL, în administraţia publică centrală și locală precum şi în structurile de la nivelulul Uniunii Europene, pe baza competenţei şi a liberei competiţii.

Art. 6  În vederea atingerii scopurilor de la art. 5 se vor utiliza următoarele mijloace:

  1. acţiuni de educare a propriilor membri şi a altor tineri în domeniul vieţii democratice, economiei de piaţă libere şi a liberalismului;
  2. participarea la acţiuni specifice – liberale sau de tineret – şi organizarea de astfel de acţiuni;
  3. menţinerea şi dezvoltarea relaţiilor cu organizaţii similare din ţară şi străinătate, politice şi apolitice;
  4. atragerea în viaţa politică a tinerilor deschişi către ideile liberale;
  5. conştientizarea în rândul tinerilor asupra dreptului de a alege şi de a fi ales;
  6. toate mijloacele statutare de acţiune în cadrul partidului.
  7. adaptarea permanentă a direcţiilor de acţiune politică stabilite prin Programul Politic al partidului la nevoile reale ale României, precum şi la politicile promovate de YEPP – Tineretul Partidului Popular European.
  8. organismele de conducere ale organizației au obligaţia de a asigura consultarea cu tinerii în toate problemele de interes major şi de a lărgi baza de membri ai partidului.

1C.  Membri

Art. 7

  • Pot fi membri ai Tineretului Național Liberal, membrii PNL care au vârsta mai mică de 35 de ani și care doresc să activeze în cadrul acestei organizaţii.
  • TNL recunoaște calitatea de tânăr susţinător al PNL pentru orice persoană care urmează o formă de învăţământ preuniversitară, nu a împlinit vârsta de 18 ani, acceptă să adere la Statutul, la Codul Etic, la Programul partidului,la Regulamentul de Organizare și Funcționare al TNL şi să le respecte.
Principiile de Organizare și Activitatea Interna a TNL
  1. Principiile de Organizare si Activitatea Interna a TNL

2A. Organizarea generală

Art. 8

  1. TNL este organizat pe criteriul administrativ teritorial şi funcţionează pe întreg teritoriul ţării, la nivel local, judeţean sau de sector al municipiului Bucureşti, la nivelul municipiului Bucureşti şi la nivel naţional.
  2. Pentru membrii cu domiciliul în afara ţării funcţionează Organizaţia TNL Diaspora.

Art. 9

  1. Între niveluri sunt relaţii de subordonare în conformitate cu art. 76, fiecare nivel având autonomie în cadrul competenţelor statutare şi regulamentare.
  2. Principiul autonomiei este completat de principiile coordonării şi dialogului între diversele niveluri, precum şi între acestea şi structurile executivului, atunci când partidul se află la guvernare.

Art. 10

  1. Pentru fiecare nivel există cel puţin un organism de conducere şi coordonare colegial şi un organism de conducere şi de execuţie permanent. Modul în care se organizează, se desfăşoară şi se conduce activitatea în organizaţiile teritoriale este stabilit prin prezentul regulament.
  2. În textul acestui ROF menţiunea BPJ (Biroul Politic Județean) se asimilează cu BPSMB (Biroul Politic al Sectorului din Municipiul București) şi cu BP Diaspora, CDJ (Colegiul Director Județean) se asimilează cu CDSMB (Colegiul Director al Sectorului Municipiului București) şi CD Diaspora, iar menţiunea CCJ (Comitet de Coordonare Județean) se asimilează cu CCSMB (Comitetul de Coordonare al Sectorului Municipiului București) şi CC Diaspora.

2B. Principiile activităţii interne

 Art. 11

Activitatea internă a partidului se bazează pe următoarele principii generale:

  1. libertatea de conştiinţă şi libertatea de exprimare a opiniilor oricărui membru în cadrul structurilor organizatorice ale partidului, precum şi în afara organizației în măsura în care exprimările respective nu contravin deciziilor şi hotărârilor luate de organismele de conducere ale organizație;
  2. democraţia internă, toate deciziile şi hotărârile adoptându-se pe baza voturilor liber exprimate; hotărârile şi deciziile cu privire la persoane, se adoptă, la toate nivelurile, prin vot secret;
  3. solidaritatea membrilor în toate acţiunile decise de către organizație;
  4. unitatea organizației;
  5. disciplina, responsabilitatea şi fermitatea membrilor în respectarea şi aplicarea prezentului regulament, a deciziilor şi hotărârilor adoptate de organismele partidului de la toate nivelurile;
  6. integritatea şi transparenţa în procesul de recrutare, selecţie şi promovare a membrilor şi în procesele decizionale;
  7. asigurarea exprimării şi dezbaterii, în cadru organizat, a opiniilor membrilor fiecărei organizaţii în legătură cu toate documentele sau acţiunile majore ce urmează să fie iniţiate de organismele de conducere ale organizației de la nivelul naţional sau judeţean.
Membri
  1. Membri

3A. Dobândirea calităţii de membru  

Art. 12

1. Poate să devină membru al  TNL, orice membru PNL care îndeplinește următoarele condiții:

  1. respectă prevederile Art 49 din Statutul PNL și Art. 7 din prezentul Regulament;
  2. recunoaște şi respectă Regulamentul de Organizare și Funcționare al Tineretului Național Liberal;

 Art. 13

  1. Calitatea de membru al TNL se dobândeşte ca urmare a respectării condițiilor prevăzute de Art.12 din prezentul Regulament, în urma depunerii declarației din Anexa 2 la prezentul Regulament și aprobării de către BPL TNL.
  2. În situația în care persoana aflată în situația de la punctul (1) ocupă o funcție în cadrul structurilor de conducere a TNL, la orice nivel, la data intrării în vigoare a prezentului Regulament, aceasta nu mai este nevoită să depună declarația din Anexa 2.
  3. Tinerii aflați în situația prevăzută la Art. 7 (2) din prezentul Regulament pot deveni tineri simpatizanți ai PNL, după depunerea și aprobarea de către BPL a TNL a declarației-cerere de tânăr simpatizant aflată în Anexa 3.
  4. Declarațiile din Anexa 2 și Anexa 3 se depun la sediul Organizației Municipale a PNL sau direct la secretarul organizației locale a TNL, urmând ca BPL să le aprobe

Art. 14

  1. După parcurgerea procedurilor de la art. 13, BPL va afișa în maxim 48 de ore, pentru o perioadă de 10 de zile, la sediul Organizației Locale lista membrilor  PNL ce au totodată și calitatea de membrii TNL și lista tinerilor simpatizanți PNL aprobați în ședința biroului.
  2. În momentul împlinirii vârstei de 18 ani încetează calitatea de tânăr simpatizant al PNL.

Art. 15

  1. În cazul transferului unui membru TNL dintr-o organizaţie în alta, va urma procedura de la Art 13 după realizarea transferului în calitate de membru PNL.
  2. Excepţie fac membrii BPN TNL

Art. 16

  1. Membrii Senatului TNL sunt totodată și Membri de Onoare ai TNL .
  2. Pentru merite excepționale și aportul adus la dezvoltarea TNL,se poate atribui demnitatea de Membru de Onoare al TNL și membrilor PNL care au fost membrii TNL, fost TDL, fost TNL, la propunerea BPN, cu avizul CDN,  și aprobarea Senatului TNL.

Art. 17 Domnul Mircea Ionescu Quintus, fost președinte TNL în perioada interbelică, este Preşedinte de Onoare al Tineretului Național Liberal.  

3B. Pierderea calităţii de membru  

Art. 18 Calitatea de membru al  TNL  se pierde prin retragere sau excludere.

  1. Retragerea din calitatea de membru al PNL :
  2. Retragerea din calitatea de membru TNL are loc în baza şi la data depunerii cererii scrise de demisie, ca expresie a voinţei liber exprimate a persoanei în cauză. Cererea scrisă se depune la BPL al organizaţiei pe teritoriul căreia persoana figura ca membru, care o transmite către BPJ, pentru scoaterea din evidenţă.
  3. Împlinirea vârstei de 35 de ani
  4. Prin derogare de la lit. (b) membrii organizației, ce la momentul împlinirii vârstei de 35 ani ocupă o funcție într-o structură de conducere din cadrul TNL, își duc mandatul aferent funcției respective până la final, după sfârșitul mandatului încetând de drept și calitatea de membru TNL.

 Art. 19

  1. Membrii TNL se consideră suspendați doar dacă se suspendă și din calitatea de membru al partidului în cazul ocupării unei funcţii publice incompatibile cu calitatea de membru al unui partid politic conform legii şi numai pe durata îndeplinirii acesteia.
  2. Regimul lor este cel stabilit prin Statut și nu au un regim special în cadrul TNL.

3C.  Drepturile membrilor

Art. 20 1. Fără discriminări sau privilegii, membrii TNL au următoarele drepturi:

  1. să îşi exprime liber opiniile în cadrul tuturor forurilor din interiorul organizației cu privire la opţiunile politice ale partidului, la activitatea organismelor de conducere ale acestuia şi a reprezentanţilor organizației  în funcţii numite sau alese;
  2. să îşi exprime liber opinii în afara organizației, în măsura în care exprimările respective nu contravin principiilor politice ale partidului, asumate prin Regulamentul de Organizare și Funcționare al TNL şi nici deciziilor şi hotărârilor  organismelor de conducere ale organizației;
  3. să fie informaţi la timp şi corect cu privire la activitatea organelor de conducere ale organizației şi a reprezentanţilor organizației în instituţiile publice, precum şi la orice alte informaţii relevante pe care TNL le deţine;
  4. să aleagă, să candideze şi să fie aleşi – numai dacă au achitată, la zi, cotizaţia şi celelalte contribuţii stabilite de organele competente – în funcţiile de conducere din organismele organizației sau pentru funcţiile din afara partidului, care se obţin prin alegeri sau numiri cu sprijinul politic al partidului, în condiţiile legii, urmărind principiul competenţei şi profesionalismului, ale prevederilor prezentului Statut şi ale regulamentului privind cariera politică;
  5. să participe la programele de formare politică organizate de către TNL;
  6. să se apere în interiorul organizației de orice acuzaţie, în conformitate cu prevederile prezentului regulament;
  7. să fie sprijiniţi de organizație pentru a se apăra faţă de acuzaţiile externe injuste şi neîntemeiate;
  8. să folosească baza materială a TNL la care îi dă dreptul poziţia sa în organismele acestuia, dar numai în interesul organizației;
  9. să promoveze iniţiative politice proprii prin dezbateri în organismele de conducere ale organizației;
  10. să se autosuspende pe anumite termene din calitatea de membru TNL;
  11. să aibă iniţiative politice şi posibilitatea de a şi le exprima şi de a le supune dezbaterii organismelor de conducere ale organizației;

2. Orice limitare a acestor drepturi, în afara celor legale, statutare şi regulamentare, este interzisă şi atrage răspunderea disciplinară a persoanelor vinovate.

  • La nivelul TNL, membrii au drept de vot în cadrul Comitetelor de Coordonare la toate nivelele şi în cadrul Convenţiei Naţionale numai dacă au o vechime minimă de 90 de zile faţă de data desfăşurării lucrărilor forului respectiv. (4)Excepţie de la Art.20 pct.(3) fac membrii orgaizaţiilor locale în curs de constituire şi care desfăşoară prima ședință a Comitetului de Coordonare.

3D. Obligaţiile membrilor

Art. 21 Fără discriminări sau privilegii, membrii TNL au următoarele obligaţii:

  • obligațiile implicate de calitatea de membru PNL ;
  1. să respecte prevederile prezentului regulament;
  2. să promoveze şi să apere pozițiile politice ale organizației, exprimate prin programele, declaraţiile, manifestele, rezoluţiile şi celelalte documente ale TNL;
  3. să pună în practică, cu disciplină şi responsabilitate, toate hotărârile şi deciziile organelor de conducere ale organizației;
  4. să participe activ la toate activităţile organizației la care sunt convocaţi de organismele de conducere în subordinea cărora se află, sau din care fac parte;
  5. să pună la dispoziţie cunoştinţele lor profesionale sau de altă natură, precum şi informaţiile pe care le dețin, ce pot fi utile în activității organizației;
  6. să plătească cotizaţia, precum şi celelalte contribuţii stabilite de organismele competente ale TNL;
  7. să nu participe la acţiuni sau manifestări contrare intereselor partidului și organizației,  să nu aibă atitudini ori luări de poziţie care să contravină  deciziilor  şi hotărârilor organismelor de conducere ale TNL;
  8. să respecte celelalte îndatoriri prevăzute în Statut şi în regulamentele PNL şi TNL;
  9. să aibă o conduită civică ireproşabilă;
  10. să susţină şi să promoveze dialogul civic în cadrul comunităţii în care trăiesc şi în mediul profesional în care îşi desfăşoară activitatea.
Organizații Teritoriale
  1. Organizații Teritoriale

Art. 22

(1) TNL este organizat la nivel teritorial, pe următoarele niveluri pe criterii administrativ- teritoriale:

  1. Local: în municipii, oraşe şi comune;
  2. Judeţean: în judeţe şi, asimilat acestora, în diaspora, municipiul Bucureşti şi sectoarele acestuia;
  3. Naţional.

(2)  Între  aceste  niveluri  există  raporturi  de  subordonare,  colaborare  şi  de autonomie decizională conform dispoziţiilor prezentului Regulament.

(3) Aceste organizații sunt în coordonarea politică cât şi în colaborare cu organismele corespunzătoare ale PNL.  

Art. 23 Forurile de conducere ale TNL sunt următoarele:

  1. Comitetul de Coordonare Local (CCL TNL)  şi  Biroul Politic Local(BPL TNL);
  2. Comitetul de Coordonare Judeţean (CCJ TNL), Colegiul Director Județean (CDJ) şi Biroul Politic Judeţean (BPJ TNL);
  3. Convenţia Naţională (CN TNL), Colegiul Director Naţional (CDN TNL) şi Biroul Politic Naţional(BPN TNL), care este organismul executiv permanent de conducere şi coordonare.

Art. 24 Mandatul funcţiilor de conducere din cadrul TNL este de 2 ani. Persoanele alese pe aceste funcţii îşi duc mandatele la final, indiferent de condiţia împlinirii vârstei de 35 de ani.  

4A. Organizații Locale

4A.1. Comitetul de Coordonare Local (CCL TNL)  

Art. 25

(1) Pentru constituirea și existența unei Organizaţii Locale TNL  sunt necesari minimum:

  1. 10 membri în comune;
  2. 20 membri în oraşe;
  3. 30 membri în municipii;
  4. 45 membri în municipiile reședință de județ.

(2) În cazul nerespectării condițiilor de la punctul (1), BPN demite BPJ și numește un BPJ Interimar în condițiile prezentului Regulament.

Art. 26 Comitetul de Coordonare Local (CCL TNL) este organul de coordonare al TNL la nivelul fiecărei organizaţii locale.

Art. 27 CCL al TNL are următoarele atribuţii:

  1. stabileşte strategia de dezvoltare al TNL în localitate;
  2. analizează şi dezbate activitatea Organizaţiei de Tineret la nivel local;
  3. alege prin vot secret membrii Biroului Politic Local al TNL;
  4. dezbate şi aprobă raportul de activitate al BPL TNL;
  5. desemnează delegaţii pentru CCJ TNL;
  6. propune individual candidaţii TNL pentru alegerile locale către BPL al PNL;
  7. alte atribuții prevăzute de prezentul regulament .

Art. 28

(1) CCL al TNL se întruneşte anual în şedinţă ordinară propunerea BPL TNL sau în şedinţă extraordinară ori de câte ori este nevoie la propunerea scrisă a Preşedintelui BPL TNL sau majorității simple a membrilor BPL TNL.

(2) BPJ convoacă CCL ca urmare a propunerilor de la pct (1) sau la propria inițiativă în condițiile prevăzute de prezentul Regulament.       

(3) Convocarea se face cu minimum 7 zile înainte de data şedinţei CCL, cu precizarea datei, locului şi a ordinii de zi a şedinţei.

(4) CCL TNL este întrunit în mod regulamentar în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor, dar nu mai puțin de numărul de membri prevăzuti la art. 25.

(5) Şedinţele sunt conduse de preşedintele BPL TNL sau, în lipsa acestuia, de prim vicepreşedintele desemnat sau de către secretarul general în lipsa preşedintelui şi a prim vicepreşedintelui.  În cazul în care preşedintele BPJ TNL participă la şedinţa CCL TNL, acesta va conduce şedinţa.

(6) Ordinea de zi este propusă de BPJ TNL, dacă convocarea s-a făcut la inițiativa BPJ sau BPL TNL cu avizul Secretarului General a BPJ TNL, urmând a fi supusă aprobării aprobată în plen.

(7) Hotărârile CCL TNL se iau prin votul a cel puţin jumătate plus unu din membrii prezenţi. (7) Presedintele si Secretarul General semneaza procesele verbale si hotararile CCL.

Art. 29 CCL TNL este format din toți membrii TNL din Organizația Locală respectivă ce nu au restricționat acest drept de alte prevederi ale prezentului  Regulament.

4A.2. Biroul Politic Local (BPL TNL)  

Art. 30   BPL  este  organul  permanent  de  conducere  a  activităţii  TNL  la  nivelul localităţii între reuniunile CCL al TNL și se subordonează BPJ TNL şi BPN TNL.

Art. 31 BPL TNL are următoarele atribuţii şi competenţe:

  1. stabileşte şi aplică strategia de promovare în rândul tinerilor a programului PNL;
  2. respectă şi îndeplineşte deciziile Biroului Politic Judeţean, Colegiului Director Județean şi hotărârile Comitetului de Coordonare Judeţean al TNL;
  3. pune în aplicare hotărârile CCL TNL;
  4. organizează relaţiile BPL TNL cu societatea civilă;
  5. propune BPJ  TNL  candidaţii  pentru  alegerile locale  şi  pentru funcţiile alese sau numite în administraţia centrală si judeţeană.
  6. elaborează raportul şi programul anual de activitate;
  7. stabileşte înfiinţarea de cercuri de studii şi dezbateri privind problematica tineretului şi a  studenţilor şi coordonează structuri de lucru specializate în anumite domenii;
  8. alte atribuții prevăzute de prezentul regulament.

Art. 32

(1) Din BPL TNL fac parte

a) la nivel de municipiu reşedinţă de judeţ :

  • Preşedintele;
  • 1-2 Prim – Vicepreşedinte;
  • Secretarul General;
  • 1-2 Secretari Generali Adjuncţi;
  • 5-11 Vicepreşedinţi, conform deciziei BPJ TNL;
  • 5-11 Secretari Executivi, conform deciziei BPJ TNL;

b) la nivel de municipii şi oraşe:

  • Preşedintele;
  • Prim-Vicepreşedintele
  • Secretarul General;
  • 4-6 Vicepreşedinţi, conform deciziei BPJ TNL;
  • 4-6 Secretari Executivi, conform deciziei BPJ TNL.

c) la nivelul comunelor:

  • Președintele;
  • 1 vicepreședinte;
  • 1 secretar general;
  • 2-4 secretari executivi;

(2) In situația în care în localitatea respectivă există constituit Clubul Elevilor Liberali, președintele acesteia va avea calitatea de invitat permanent la ședintele BPL cu drept de vot consultativ.

(3) Structura BPL va fi  stabilită  prin decizie BPJ  TNL. Numărul membrilor BPJ trebuie să fie impar.

Art. 33

  1. BPL al TNL se întruneşte lunar la convocarea preşedintelui BPL, a președintelui BPJ sau  a  majorităţii membrilor BPL.
  2. Şedinţele sunt conduse de preşedintele BPL sau, în lipsa acestuia, de prim vicepreşedinte   sau   de   către   secretarul   general   în   lipsa   preşedintelui   şi   a   prim vicepreşedintelui. În cazul în care preşedintele BPJ TNL participă la şedinţa BPL TNL, acesta va conduce şedinţa.
  3. BPL TNL este întrunit regulamentar în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor.
  4. BPL  are  obligaţia  de  a  transmite  BPJ-ului,  în  termen  de  maxim  5  zile lucrătoare, orice modificare survenită în componenţa acestui for.
  5. BPL TNL adoptă decizii cu votul majorităţii membrilor prezenţi.  

Art. 34  În îndeplinirea funcţiei sale, Preşedintele BPL TNL are următoarele competenţe:

  1. garantează  în localitate  aplicarea  Statutului,   Programul  Partidului  şi  a Regulamentului de Organizare şi Functionare al TNL
  2. este principalul lider de opinie şi imagine al TNL, putând exprima public poziţia organizaţiei cu privire la tineret şi problemele acestora;
  3. reprezintă TNL în cadrul manifestărilor oficiale, potrivit competenţelor ce îi revin;
  4. prezidează lucrările CCL TNL şi BPL TNL la care este prezent;
  5. urmăreşte punerea în aplicare a hotărârilor CCL TNL şi a deciziilor BPL TNL;
  6. coordonează, controlează şi îndrumă activitatea TNL în localitate.
  7. emite dispoziţii pentru aducerea la îndeplinire a hotărârilor CCL TNL şi a deciziilor BPL TNL;
  8. prezintă, periodic,  în  CCL  TNL  rapoarte  asupra  stadiului  îndeplinirii obiectivelor politice angajate de organizaţie;
  9. propune, motivat, organismului de decizie competent sancţionarea membrilor TNL;
  10. Preşedintele BPL TNL îndeplineşte orice alte responsabilităţi şi aduce la îndeplinire sarcinile stabilite de forurile superioare;
  11. Pentru perioada în care este absent din motive obiective, Preşedintele BPL este înlocuit  în  exercitarea atribuţiilor ce  îi revin, de Prim-Vicepreşedinte, anunţând despre aceasta BPJ TNL;
  12. Preşedintele BPL TNL este subordonat direct Preşedintelui BPJ TNL, precum şi BPJ TNL.
  13. Preşedintele are dreptul să invite la şedintele BPL TNL orice persoană a cărei prezenţă este oportună pentru activitatea organizaţiei.
  14. Preşedintele are obligaţia de a informa BPJ-ul, în maxim 24 de ore, cu privire la  decizia convocării CCL-ului, menţionand data şi locul desfăşurării evenimentului.
  15. Presedintele BPL participă cu drept de vot la şedintele Biroului Politic Local al PNL conform statutului şi regulamentului PNL.

Art. 35 În îndeplinirea funcţiei ce îi revine, Prim-Vicepreşedintele BPL TNL are următoarele competenţe:

  1. prezidează lucrările CCL TNL şi BPL TNL în absenţa preşedintelui BPL TNL;
  2. coordonează activitatea  grupurilor de lucru şi a împuterniciţilor speciali ai BPL în realizarea proiectelor asumate;
  3. reprezintă BPL TNL în cadrul manifestărilor oficiale interne şi externe pe baza mandatului  stabilit  de  organismele  de  conducere  judeţeană,  potrivit competenţelor ce le revin;
  4. îndeplinește orice atribuţii delegate de către preşedintele BPL TNL sau BPL TNL;
  5. în cazul birourilor locale ce nu a prevăzută această funcție, atribuțiile sunt preluate de un vicepreședinte împuternicit de președinte cu aceste prerogative.

Art. 36   

  1. Secretarul General al BPL este responsabil pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor CCL TNL şi a deciziilor BPL TNL. Acesta coordonează activitatea secretarilor executivi şi implementează programele şi proiectele politice aprobate de CCL TNL şi BPL TNL.
  2. Secretarul General este, de asemenea responsabil, pentru activitatea de relaţii cu alte organizaţii politice din localitate.
  3. Secretarul General este ajutat, în îndeplinirea atribuţiilor sale, de Secretarul General Adjunct, acesta îndeplinind şi activităţile de trezorerie a BPL TNL.
  4. În cazul în care nu este prevăzută funcția de Secretarul General Adjunct, Secretarul General va fi sprijinit de un secretar executiv numit de acesta să îndeplinească prerogativele de la pct(3).

Art. 37

  1. Vicepreşedinţii BPL sunt liderii acţiunii politice şi de imagine ai OL TNL, putând exprima public poziţia organizatiei în legătură cu temele politice de actualitate pe competențele  ce  le  revin,  cu  acordul  președintelui  BPL  sau  al  departamentului  de comunicare;
  2. Vicepreşedinţii primesc din partea BPL al TNL însărcinări specifice, permanente sau  pentru o perioadă determinată, pe domenii sau programe şi proiecte politice.
  3. Vicepreşedinţii aduc la îndeplinire hotărârile şi deciziile organismelor de conducere ale TNL de la nivel local.

Art. 38

  1. Secretarii executivi ai TNL coordonează activitatea pe zone, prin decizia BPL.
  2. BPL TNL poate înfiinţa şi alte departamente pentru problemele specifice ale TNL.

4B Organizarea la nivel judeţean

Art. 39

  1. Existenţa unei organizații județene presupune întrunirea cumulativă a următoarelor condiţii:

– existenţa Organizaţiilor Locale, în conformitate cu Art.25 (1), în minimum 50% din localităţile din judeţ, unde există organizații locale PNL, incluzând în mod obligatoriu toate municipiile şi oraşele; -un total de minimum 300 de membri TNL. Excepţii se pot acorda prin decizie a CDN TNL.

  1. Constatarea nerespectării condițiilor de la pct (1) duce la dizolvarea BPJ și numirea unui BPJ Interimar de către Biroul Permanent Național.
  2. Conducerea Interimară a unui BPJ are un mandat de 3 luni,în care este obligată să organizeze CCJ pentru alegerea unui BPJ. În cazul în care BPJ Interimar nu a îndeplinit mandatul de organizare a CCJ acesta va fi înlocuit de un alt BPJ Interimar din care nu vor mai face parte președintele, primvicepreședinții și secretarul general al BPJ Interimar anterior.
  3. Prin excepție de la pct.3 mandatul BPJ Interimar poate fi prelungit cu până la 3 luni în cazul unor scrutine electorale.  

4B.1. Comitetul de Coordonare Județean (CCJ TNL)

Art. 39 Comitetul de Coordonare Judeţean (CCJ TNL) este organul de  coordonare al TNL la nivelul fiecărei organizaţii judeţene.

Art. 40 CCJ al TNL are următoarele atribuţii:

  1. stabileşte strategia de dezvoltare al TNL în judeţ şi localităţi;
  2. analizează şi dezbate activitatea Organizaţiei de Tineret la nivel judeţean şi local;
  3. alege prin vot secret membrii Biroului Politic Judeţean al TNL;
  4. dezbate şi aprobă raportul de activitate al BPJ TNL;
  5. propune individual candidaţii TNL pentru alegerile parlamentare  şi  pentru funcţiile alese sau numite in administraţia centrală si judeţeană către BPJ al PNL
  6. alte atribuții prevăzute de prezentul regulament .

 Art. 41

  1. CCJ al TNL se întruneşte odată la doi ani în şedinţă ordinară la convocarea BPJ TNL sau în şedinţă extraordinară, ori de câte ori este nevoie, la convocarea CDJ
  2. In ambele variante aflate la pct (1), convocarea se face cu aprobarea BPN, aprobare ce conține data, ora, locul și norma de reprezentare.
  3. Convocarea se face cu minimum 7 zile înainte de data şedinţei CCJ, cu precizarea datei, locului şi a ordinii de zi a şedinţei, după ce Convocatorul CCJ a fost transmis către Secretarul General al TNL.
  4. CCJ TNL este întrunit în mod regulamentar în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor, dar nu mai puțin de 100.
  5. Şedinţele sunt conduse de preşedintele BPJ TNL sau, în lipsa acestuia, de prim-vicepreşedintele desemnat sau de către secretarul general în lipsa acestora.  În cazul în care preşedintele BPN TNL participă la şedinţa CCJ TNL, acesta va conduce şedinţa.
  6. Ordinea de zi este propusă de BPJ TNL, urmând a fi aprobată în plen.
  7. Hotărârile CCJ TNL se iau prin votul a cel puţin jumătate plus unu din membrii prezenţi.
  8. Preşedintele şi Secretarul General semnează procesele verbale şi hotărârile CCJ.
  9. În cazul în care pe ordinea de zi a CCJ se află alegerea membrilor BPJ, eventualii candidați aflați la prezidiu se retrag imediat după momentul aprobării raportului de activitate.

Art. 42

  1. CCJ  TNL  este  format  din  membri  de  drept  şi  membri  aleşi  de organizaţiile de la nivelul localităţilor.
  2. Sunt membri de drept: – membrii BPJ TNL; – membrii BPN TNL care sunt membri OJ TNL; – membrii CNRA TNL şi CJRA TNL care sunt membri OJ TNL; – parlamentarii, europarlamentarii, primarii, viceprimarii, consilierii judeţeni şi consilierii locali care sunt membri OJ TNL; – miniştrii, secretarii de stat şi subsecretarii de stat membri ai OJ TNL.
  3. Membrii aleşi sunt  desemnaţi de către Birourile Politice Locale ale Tineretului Naţional Liberal (BPL  TNL),  după  norma  de reprezentare  stabilită  de  BPJ TNL, vizată de CDJ și aprobată de BPN.
  4. Criteriile ce stau la baza alcătuirii normei de reprezentare sunt : – activitatea la nivel local (numărul și importanța acțiunilor și proiectelor locale TNL organizate de OL), – implicarea în activitatea la nivel județean (modul în care au participat la acțiunile și proiectele județene TNL), – activitatea la nivel national (modul cum s-au implicat în promovarea proiectelor naționale sau a activităților regionale)

  4B.2.Colegiul Director Județean (CDJ TNL)

Art. 43 CDJ este organul de conducere și coordonare al organizației județene între ședințele Comitetului de Coordonare Județean formată din:

  1. membrii Biroului Politic Județean;
  2. preşedinţii Organizaţiilor Locale TNL sau înlocuitorii lor în cazul aceștia în care nu pot fi prezenți sau fac parte din BPJ;
  3. parlamentari, europarlamentari, primari, viceprimari, consilieri judeţeni, consilieri locali de municipii şi de oraşe, membrii ai OJ TNL.

 Art. 44

  1. CDJ se întruneşte semestrial sau ori de câte ori este nevoie, la convocarea BPJ al TNL sau a mai mult de jumătate din membrii săi.
  2. Convocarea se face cu minimum 14 zile înainte de data Delegaţiei Teritoriale.

 Art. 45   CDJ al TNL are următoarele atribuții:

  1. analizează activitatea organismelor locale de conducere şi decide măsurile organizatorice necesare;
  2. evaluează dezvoltarea structurilor din teritoriu în ce priveşte numărul de membri, activitatea acestora precum şi a reprezentanţilor locali;
  3. desemnează delegaţii la Conferinţa Naţională TNL;
  4. propune candidaţii TNL pentru alegerile locale şi generale, pentru administraţia publică locală şi înaintează propunerile către Biroul Politic Local PNL sau Biroul Politic Județean PNL;
  5. validează dizolvarea BPL și BPL Interimare ce le succed, la propunerea BPJ ;
  6. stabileşte modalităţile de implicare a structurilor locale în întocmirea programelor şi proiectelor de dezvoltare locală, judeţeană şi naţională;
  7. poate alege membri pentru completarea BPJ, în cazul unor locuri vacantate din cadrul BPJ, cu acordul Biroului Politic Naţional al TNL. Numărul membrilor BPJ aleşi în completare de CDJ într-un mandat nu trebuie să depăşească 25% din numărul de membri BPJ ales de CCJ. Dacă s-au epiuzat și aceste locuri, atunci nu se mai fac completări iar BPJ va funcționa cu un număr mai mic de membri, însă cvorumul ședințelor va fi același(majoritatea din numărul de membri ales de CNJ).
  8. alte atribuții prevăzute de prezentul regulament .

  4B.3.Biroul Politic Judeţean (BPJ TNL)

Art.  46   BPJ  este  organul  permanent  de  conducere  a  activităţii  TNL  la  nivelul judeţului, între reuniunile CDJ al TNL și se subordonează BPN TNL şi CDN TNL.

Art. 47 BPJ TNL are următoarele atribuţii şi competenţe:

  1. stabileşte şi aplică strategia de promovare în rândul tinerilor a programului PNL;
  2. respectă şi îndeplineşte deciziile Biroului Politic Naţional şi hotărârile Colegiului Director Naţional al TNL;
  3. pune în aplicare hotărârile CCJ și CDJ al TNL;
  4. organizează relaţiile BPJ TNL cu societatea civilă;
  5. propune CDJ  TNL  candidaţii  pentru  alegerile locale şi  pentru funcţiile alese sau numite in administraţia centrală şi judeţeană;
  6. elaborează anual raportul de activitate pe care îl prezintă spre informare BPN TNL și BPJ PNL ;
  7. convoacă CCL din propria inițiativă sau la propunerea BPL ;
  8. validează alegerea BPL de către CCL
  9. numește conduceri interimare în localitățile unde nu există OL TNL;
  10. în situații deosebite poate decide, cu acordul CDJ și informarea BPL PNL, dizolvarea BPL TNL și numirea unui BPL Interimar .
  11. stabileşte înfiinţarea de cercuri de studii şi dezbateri privind problematica tineretului şi coordonează structuri de lucru specializate în anumite domenii;
  12. alte atribuții prevăzute de prezentul regulament.

Art. 48  

(1) Din BPJ TNL fac parte:

  • Preşedintele;
  • 1-2  Prim – Vicepreşedinţi;
  • Secretarul General;
  • 1-2 Secretari Generali Adjuncţi;
  • 7-13 Vicepreşedinţi;
  • 7-13 Secretari Executivi
  • Preşedintele Comisiei Judeţene de Regulament şi Arbitraj a TNL.

 (2)  Structura BPJ  va  fi  stabilită  prin decizie CDJ  TNL şi aprobată de BPNTNL . Numărul membrilor BPJ trebuie să fie impar, incluzând Preşedintele CSL, coform pct.

 (3) In situația în care în judeţul  respectiv există constituit Clubul Studenţilor Liberali (CSL), președintele acestuia va fi membru de drept în cadrul BPJ TNL.

(4) In judeţul resspectiv reprezentanţii LAL TNL , TNL Rural , OOA TNL se stabilesc de BPJ, din cadrul vicepreşedinţilor BPJ TNL.

(5) In situatia in care in judeţul respectiv, există constituit CEL, președintele acestuia participă la ședințele BPJ, cu statut de invitat.

Art. 49

  1. BPJ al TNL se întruneşte minim  lunar la convocarea preşedintelui BPJ , a BPN sau  a  majorităţii membrilor BPJ.
  2.  Şedinţele sunt conduse de preşedintele BPJ sau, în lipsa acestuia, de prim vicepreşedintele desemnat   sau   de   către   secretarul   general,   în   lipsa   preşedintelui   şi   a   prim vicepreşedintelui. În cazul în care preşedintele BPN TNL participă la şedinţa BPJ TNL, acesta va conduce şedinţa.
  3. BPJ TNL este întrunit regulamentar în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor.
  4. BPJ  are  obligaţia  de  a  transmite  BPN-ului,  în  termen  de  maxim  5  zile lucrătoare, orice modificare survenită în componenţa acestui for.
  5. BPJ TNL adoptă decizii cu votul majorităţii membrilor prezenţi.  

Art. 50 În îndeplinirea funcţiei sale, Preşedintele BPJ TNL are următoarele competenţe:

  1. garantează  în judeţ aplicarea Statutului,  Programul  Partidului şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al TNL;
  2. este principalul lider de opinie şi imagine al TNL, putând exprima public poziţia organizaţiei cu privire la problemele tineretului şi studenţilor;
  3. reprezintă TNL în cadrul manifestărilor oficiale, potrivit competenţelor ce îi revin;
  4. prezidează lucrările CCJ TNL şi BPJ TNL la care este prezent;
  5. urmăreşte punerea în aplicare a hotărârilor CCJ TNL şi a deciziilor BPJ TNL, precum şi a organismelor ierarhic superioare;
  6. coordonează, controlează şi îndrumă activitatea TNL în judeţ;
  7. emite dispoziţii pentru aducerea la îndeplinire a hotărârilor CCJ TNL şi a deciziilor BPJ TNL,  precum şi a organismelor ierarhic superioare;
  8.  prezintă,  periodic,  în  CCJ  TNL  rapoarte  asupra  stadiului  îndeplinirii obiectivelor politice angajate de organizaţie;
  9. propune, motivat, organismului de decizie competent sancţionarea membrilor TNL;
  10. preşedintele BPJ TNL îndeplineşte orice alte responsabilităţi şi aduce la îndeplinire sarcinile stabilite de forurile superioare;
  11. Pentru perioada în care este absent din motive obiective, Preşedintele BPJ este înlocuit  în  exercitarea atribuţiilor ce  îi revin, de unul dintre Prim-Vicepreşedinti , anunţând despre aceasta BPN TNL;
  12. Preşedintele BPJ TNL are dreptul să invite la şedintele BPJ TNL orice persoană a cărei prezenţă este oportună pentru activitatea organizaţiei;
  13. Preşedintele BPJ are obligaţia de a informa Secretarul General TNL, în maxim 24 de ore, cu privire la  decizia convocării CCJ-ului, menţionand data, locul desfăşurării evenimentului , ordinea de zi și norma de reprezentare, în vederea supunerii spre aprobare către BPN;
  14.  Presedintele BPJ TNL participă cu drept de vot la şedintele Biroului Politic Judeţean al PNL conform statutului şi regulamentului PNL.

Art. 51 În îndeplinirea funcţiei ce îi revine, Prim-Vicepreşedintele BPJ TNL are următoarele competenţe:

  1. prezidează lucrările CCJ TNL şi BPJ TNL în absenţa preşedintelui BPJ TNL;
  2. coordonează activitatea  grupurilor de lucru şi a împuterniciţilor speciali ai BPJ în realizarea proiectelor asumate;
  3. reprezintă BPMB TNL în cadrul manifestărilor oficiale interne şi externe pe baza mandatului  stabilit  de  organismele  de  conducere  judeţeană,  potrivit competenţelor ce le revin;
  4. îndeplinește orice atribuţii delegate de către preşedintele BPMB TNL sau BPMB TNL;
  5. repartizarea individuală a competenţelor fiecărui Prim-Vicepreşedinte se va face de către Preşedintele BPJ, în prima şedinţă a noului BPJ.

Art. 52

  1. Secretarul General al BPJ este responsabil pentru transmiterea către structurile vizate  a hotărârilor CCJ TNL şi a deciziilor BPJ TNL, CDJ, organismelor naționale ale TNL, monitorizează modul în care acestea sunt implementate, informează asupra realizării lor și propune măsuri în consecință. Acesta coordonează activitatea secretarilor executivi.
  2.  Secretarul General este ajutat, în îndeplinirea atribuţiilor sale, de Secretarii Generali Adjuncţi. Unul dintre aceştia îndeplinind şi activităţile de trezorerie a BPJ TNL, fiind desemnat in prima şedinţă a noului BPJ.

  Art. 53

  1. Vicepreşedinţii BPJ sunt liderii acţiunii politice şi de imagine ai organizaţiei judeţene TNL, putând exprima public poziţia organizaţiei în legătură cu temele politice de actualitate pe competențele  ce  le  revin,  cu  acordul  președintelui  BPJ  sau  al  departamentului  de comunicare;
  2. Vicepreşedinţii primesc din partea BPJ al TNL însărcinări specifice, permanente sau  pentru o perioadă determinată, pe domenii sau programe şi proiecte politice. (3) Dintre vicepreședinți BPJ va numi câte un responsabil  la nivel județean pentru T.Comunică, TNL Online, Comisiile de Specialitate și coordonarea CEL.
  3. Vicepreşedinţii aduc la îndeplinire hotărârile şi deciziile organismelor de conducere ale TNL de la nivel judeţean.

Art. 54

  1. Secretarii executivi ai BPJ TNL coordonează activitatea pe zone, prin decizia BPJ.
  2. BPJ TNL poate înfiinţa şi alte departamente pentru problemele specifice ale TNL.    

4C Organizarea la nivelul municipiului Bucureşti

4C.1. Comitetul de Coordonare al Municipiului Bucureşti (CCMB TNL)

Art. 55   Comitetul  de  Coordonare  al  Municipiului  Bucureşti  (CCMB  TNL) este organul  de  c coordonare  al TNL  la  nivelul  Municipiului Bucureşti.

Art. 56 CCMB TNL are următoarele atribuţii:

  1. stabileşte strategia de dezvoltare a TNL în Bucureşti;
  2. analizează şi dezbate activitatea organizației Municipiului Bucureşti;
  3. alege prin vot secret membrii Biroului Politic al Municipiului Bucureşti al TNL (BPMB TNL);
  4. dezbate si aproba raportul de activitate al BPMB TNL
  5. propune individual candidaţii TNL pentru alegerile parlamentare  şi  pentru funcţiile alese sau numite in administraţia centrală şi a Municipiului Bucureşti către BPMB al PNL
  6. alte atribuții prevăzute de prezentul regulament.

Art. 57

(1)  CCMB  al  TNL  se  întruneşte în condiții similare CCJ

Art. 58

(1)  CCMB TNL este  format  din  membri de  drept  şi membri aleşi  de organizaţiile de la nivelul sectoarelor.

(2) Sunt membri de drept:

  1. membrii BPMB TNL;
  2. membri ai BPN TNL care sunt membri TNLMB ;
  3. membrii Comisiei de Regulament şi Arbitraj a Municipiului Bucureşti (CRAMB) TNL
  4. membrii CNRA TNL care sunt membri TNL MB PNL;
  5. parlamentarii, europarlamentarii, primarii, viceprimarii, consilieri generali şi consilierii de sector care sunt membri TNL MB;
  6. miniştrii, secretarii de stat şi subsecretarii de stat membri ai TNL MB.

(3) Membrii aleşi sunt  desemnaţi de către Birourile Politice de Sector ale TNL (BPS  TNL), după norma de reprezentare propusă de BPMB TNL, pe criteriile folosite de OJ TNL

4C.2. Biroul Politic al Municipiului Bucureşti (BPMB TNL)

Art. 59 BPMB TNL este organul permanent de coordonare a activităţii TNL la nivelul Capitalei între reuniunile CCMB TNL.

Art. 60 BPMB TNL are următoarele atribuţii şi competenţe:

  1. stabileşte şi aplică strategia de promovare în rândul tinerilor a programului PNL;
  2. respectă şi îndeplineşte deciziile Biroului Politic Naţional şi hotărârile Colegiului Director Naţional al TNL
  3. pune în aplicare hotărârile CCMB TNL;
  4. organizează relaţiile BPMB TNL cu societatea civilă;
  5. propune CCMB  TNL  candidaţii  pentru  alegerile  parlamentare  şi  pentru funcţiile alese sau numite in administraţia centrală şi municipală.
  6. elaborează raportul şi programul anual de activitate;
  7. stabileşte înfiinţarea de cercuri de studii şi dezbateri privind problematica tineretului şi coordonează structuri de lucru specializate în anumite domenii;
  8. poate sancţiona, cu prevederile art.79 lit.a)-c), membrii BPMB, excepţie făcand membrii de drept.

Art. 61  Din BPMB TNL fac parte:

  • Preşedintele;
  • 2Prim – Vicepreşedinţi;
  • Secretarul General;
  • Secretar General Adjunct;
  • 6 Vicepreşedinţi – Preşedinţii de Birou Politic de Sector a Mun. Bucureşti (BPSMB TNL)
  • Preşedintele Comisiei de Regulament şi Arbitraj a Municipiului Bucureşti (CRAMB) TNL
  • Preşedintele Cluburilor Studenţeşti Liberale din Municipiul Bucureşti

Art. 62

  1. BPMB se întruneşte lunar sau ori de câte ori este nevoie la convocarea preşedintelui BPMB TNL sau a majorităţii membrilor BPMB TNL.
  2. Şedinţele sunt conduse de preşedintele BPMB TNL sau, în lipsa acestuia, de prim-vicepreşedintele desemnat sau de către secretarul general în lipsa preşedintelui şi a prim-vicepreşedintelui.
  3. BPMB TNL  este  întrunit  regulamentar  în  prezenţa  a  cel puţin  jumătate plus unu din numărul membrilor.
  4. BPMB TNL adoptă decizii cu votul a cel puţin jumătate plus unu din membrii prezenţi.
  5. Absenţa nemotivată a unui membru al BPMB TNL de la trei reuniuni consecutive ale BPMB TNL în  cursul unui an atrage demiterea de drept din funcţie a celui în cauză şi declanşarea  alegerilor pentru funcţia  respectivă  în  prima  reuniune  a  CCMB  TNL. Motivarea absenţelor se face de BPMB TNL. Excepţie fac Preşedintii de BPS.
  6. BPMB are obligaţia de a transmite BPN-ului, in termen de maxim 5 zile lucrătoare, orice modificare survenită în componenţa acestui for.  

Art. 63 În îndeplinirea funcţiei sale, Preşedintele și ceilalți membrii ai  BPMB TNL au competenţele similar președintelui BPJ TNL:

  1. garantează  în Municipiul Bucureşti aplicarea Statutului,  Programul  Partidului şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al TNL
  2. este principalul lider de opinie şi imagine al TNL Bucuresti, putând exprima public poziţia organizaţiei cu privire la problemele tineretului şi studenţilor
  3. reprezintă TNL în cadrul manifestărilor oficiale, potrivit competenţelor ce îi revin;
  4. prezidează lucrările CCMB TNL şi BPMB TNL la care este prezent;
  5. urmăreşte punerea în aplicare a hotărârilor CCMB TNL şi a deciziilor BPMB TNL, precum şi a organismelor ierarhic superioare;
  6. coordonează, controlează şi îndrumă activitatea TNL în Municipiul Bucureşti;
  7. emite dispoziţii pentru aducerea la îndeplinire a hotărârilor CCMB TNL şi a deciziilor BPMB TNL,  precum şi a organismelor ierarhic superioare;
  8. prezintă,  periodic,  în  CCMB  TNL  rapoarte  asupra  stadiului  îndeplinirii obiectivelor politice angajate de organizaţie;
  9. preşedintele BPMB TNL îndeplineşte orice alte responsabilităţi şi aduce la îndeplinire sarcinile stabilite de forurile superioare;
  10. pentru perioada în care este absent din motive obiective, Preşedintele BPMB este înlocuit  în  exercitarea atribuţiilor ce  îi revin, de unul dintre Prim-Vicepreşedinti , anunţând despre aceasta BPN TNL;
  11. preşedintele BPMB TNL este subordonat direct Preşedintelui BPN TNL, precum şi BPN TNL;
  12. preşedintele BPMB TNL are dreptul să invite la şedintele BPMB TNL orice persoană a cărei prezenţă este oportună pentru activitatea organizaţiei;
  13. preşedintele BPMB are obligaţia de a informa BPN-ul, în maxim 24 de ore, cu privire la  decizia convocării CCMB-ului, menţionand data, locul desfăşurării evenimentului şi ordinea de zi;
  14. preşedintele BPMB TNL participă cu drept de vot la şedintele Biroului Politic al Municipiului Bucureşti al PNL conform statutului şi regulamentului PNL.

Art. 64 În îndeplinirea funcţiei ce îi revine, Prim-Vicepreşedintele BPMB TNL are următoarele competenţe:

  1. prezidează lucrările CCMB TNL şi BPMB TNL în absenţa preşedintelui BPMB TNL;
  2. coordonează activitatea  grupurilor de lucru şi a împuterniciţilor speciali ai BPMB în realizarea proiectelor asumate;
  3. reprezintă BPMB TNL în cadrul manifestărilor oficiale interne şi externe pe baza mandatului  stabilit  de  organismele  de  conducere  judeţeană,  potrivit competenţelor ce le revin;
  4. îndeplinește orice atribuţii delegate de către preşedintele BPMB TNL sau BPMB TNL;
  5. repartizarea individuală a competenţelor fiecărui Prim-Vicepreşedinte se va face de către Preşedintele BPMB, în prima şedinţă a noului BPMB.

  Art. 65 

  1. Secretarul General al BPMB este responsabil pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor CCMB TNL şi a deciziilor BPMB TNL. Acesta implementează programele şi proiectele politice aprobate de CCMB TNL şi BPMB TNL, precum şi de catre organismele superioare.
  2. Secretarul General este, de asemenea responsabil, pentru activitatea de relaţii cu alte organizaţii politice din judeţ.
  3. Secretarul General este ajutat, în îndeplinirea atribuţiilor sale, de Secretarul General Adjunct, acesta îndeplinind şi activităţile de trezorerie a BPMB TNL.

Art. 66

  1. Vicepreşedinţii BPMB sunt liderii acţiunii politice şi de imagine ai organizaţiei judeţene TNL, putând exprima public poziţia organizaţiei în legătură cu temele politice de actualitate pe competențele  ce  le  revin,  cu  acordul  președintelui  BPMB  sau  al  departamentului  de comunicare.
  2. Vicepreşedinţii primesc din partea BPMB  al TNL însărcinări specifice, permanente sau  pentru o perioadă determinată, pe domenii sau programe şi proiecte politice.
  3. Vicepreşedinţii aduc la îndeplinire hotărârile şi deciziile organismelor de conducere ale TNL de la nivelul Municipiului Bucuresti.

 Art.67  BPMBTNL poate înfiinţa şi alte departamente pentru problemele specifice ale TNL.

4D. Organizarea la nivel de sector al Municipiului București

Art.68 La nivel de sector se pot înființa, în conformitate cu Art.39 (2) din statutul PNL, organizații zonale (OZ TNL)  asimilate organizațiilor locale, conduse de un Birou Politic de Zonă asimilat BPL. Acesta funcționează și sunt organizate similar organizațiilor orășenești și municipale.

Art.69 În cazul în care la nivel de OSMB nu există înființate organizații zonale, TNL va înființa aceste organizații pe structurile și regulile existente în ROLJ PNL, cu aprobarea BPN TNL și informarea BPSMB PNL.  

4D.1 Comitetul de Coordonare de Sector al Municipiului Bucureşti (CCSMB TNL)

Art.  70 La  nivelul  sectoarelor  Municipiului  Bucureşti,  organismul  de  coordonare a activităţii  TNL  este  Comitetul  de  Coordonare  de  Sector  (CCSMB TNL) care se organizează și funcționează similar CCJ TNL.

4D.2 Colegiul Director de Sector al Municipiului Bucureşti (CDSMB TNL)

Art. 71

  1. La  nivelul  sectoarelor  Municipiului  Bucureşti, între ședințele Comitetului  de  Coordonare  de  Sector  (CCSMB TNL), organismul  de  conducere  a activităţii  TNL este Colegiul Director de Sector al Municipiului Bucureşti (CDSMB TNL) care se organizează și funcționează similar CDJ TNL.
  2. Numărul delegaţilor în cadrul CDSMB, din partea organizaţiilor de zone, va fi in mod obligatoriu mai mare decât numărul membrilor BPSMB.

4D.4. Biroul Politic de Sector a Municipiului Bucureşti (BPSMB TNL)  

Art.  72

  1. La  nivelul  sectoarelor  Municipiului  Bucureşti, între ședințele Colegiul Director de Sector al Municipiului Bucureşti (CDSMB TNL), organismul  de  conducere  a activităţii  TNL este Biroul Politic de Sector al Municipiului Bucureşti (BPSMB TNL) care se organizează și funcționează similar BPJ TNL.
  2. Excepţie de la pct.1 face prezenţa Preşedintelui Comisiei de Regulament şi Arbitraj. Aceasta comisie se constitituie numai la nivelul Municipiului Bucureşti  

4E. Organizaţiile din afara ţării

Art. 73 Organizațiile din afara țării funcționează în cadrul TNL Diaspora, organizație ce funcționează ca o organizație județeană, cu structura , organismele și atribuțiile prevăzute la acest nivel în prezentul ROF.  

Art. 74 Organizaţiile din cadrul TNL Diaspora sunt asimilate organizațiilor locale, și sunt delimitate așa cum prevede Statutul PNL și ROLJ PNL .

4F. Relaţii de coordonare și subordonare  

Art. 75

  1. CCL, CCJ, CCSMB şi CCMB se formează, iar BPL, BPJ , BPSMB şi BPMB se aleg, o dată la doi ani, prin vot secret, prin modalităţi specifice, sau mai devreme, prin proceduri speciale, prevăzute în prezentul Regulament.
  2. Toate organismele TNL se află in coordonarea organismelor similare ale PNL.

Art. 76

  1. Organizaţiile locale sunt subordonate CCJ și CDJ iar între şedinţele acestuia, BPJ.
  2. Organizaţiile judeţene sunt subordonate CN, CDN, iar între şedinţele acestora, BPN.
  3. Organizaţia Diaspora se subordonează CN, CDN, iar între şedinţele acestora, BPN.
  4. BPSMB este subordonat CN şi CDN, iar între şedinţele acestora, BPN. BPSMB se află în coodonarea BPMB.
  5. BPMB este subordonat CN şi CDN, iar între şedinţele acestora, BPN.
  6. Deciziile şi hotărârile organizaţiilor teritoriale se iau prin modalităţile prevăzute în prezentul Regulament.
Liga Aleşilor Locali TNL

5A. Liga Aleşilor Locali TNL

Art. 77

  1. Liga Aleşilor Locali TNL  (LAL TNL) cuprinde membrii PNL aleşi în administraţia publică la nivel local şi judeţean.
  2. La nivelul fiecărei filiale teritoriale, BPJ constituie o structură teritorială a LAL, inclusiv la nivel de sector, compusă din membri care sunt consilieri locali sau judeţeni, primari sau viceprimari, preşedinţi sau vicepreşedinţi de Consilii Judeţene şi care este coordonată de către BPJ.
  3. Scopul LAL este dezbaterea şi analiza problemelor legate de administraţia locală, precum şi elaborarea de propuneri, strategii şi programe de sprijin a comunităţilor locale.
  4. Modul de desfăşurare a activităţii precum şi de alegere a conducerii LAL este prezentat în regulamentul propriu, aprobat de CN, la propunerea BPN.

5B. Organizaţia Oamenilor de Afaceri a TNL

Art. 78

  1. OOA a TNL cuprinde membri ai organizației care activează în sfera întreprinderilor mici şi mijlocii şi în mediul de afaceri
  2. Scopul OOA este dezbaterea şi analizarea problemelor legate de politica de sprijinire a activităţii întreprinderilor mici şi mijlocii şi a mediului de afaceri, în vederea elaborării de propuneri şi strategii în domeniu.

5C. Senatul TNL

Art. 79

(1) Senatul TNL cuprinde membri de partid care au împlinit vârsta de 35 ani și au ocupat timp cel puțin 8 ani cumulat, dar nu simultan, una din următoarele funcții în TNL, fostul TDL, fostul TNL:

  1. președinte executiv, preşedinte al comisiei de regulament şi arbitraj, secretar general primvicepreședinte, vicepreședinte, secretar general adjunct, secretar regional sau secretar executiv în cadrul BPN;
  2. președinte al unei  Organizații Județene, Organizații de Sector sau a Municipiul București.

(2) Foștii președinți TNL, fost TDL, fost TNL, membri ai PNL sunt membrii de drept ai Senatului.

(3) Senatul TNL este un organism consultativ cu privire la păstrarea şi continuarea tradiţiilor, identității și concepţiilor TNL precum și promovarea tinerilor liberali în interiorul partidului ;

(4) Modul de desfăşurare a activităţii în Senatul PNL este prezentat în regulamentul propriu, aprobat de CDN, la propunerea BPN.

Grupurile Interne
  1. Grupurile Interne

6A. Clubul Elevilor Liberali

Art. 80

  1. Clubul Elevilor Liberali (CEL) cuprinde membri TNL precum și tinerii simpatizanți PNL care urmează o formă de învățământ liceală.
  2. În localitățile cu unități de învățământ preuniversitar și în sectoarele municipiului București se înfiinţează Cluburile Elevilor Liberali (CEL) în subordinea BPL sau BPSMB după caz.
  3. În conformitate cu Regulamentul CEL se înființează organisme de conducere la nivel judeţean cu scopul de a coordona și monitoriza activitatea CEL din localităţi, aflate în subordinea BPJ sau BPSMB TNL. La nivel naţional se înfiinţează un organism de conducere colegială, coordonat si convocat de un vicepreşedinte din cadrul BPN TNL.
  4. Conducerile executive ale TNL au obligaţia de a contribui la sprijinirea a CEL în organizarea și funcționarea lor, precum și în îndrumarea membrilor CEL pentru o carieră pe termen lung în PNL.
  5. Modul de desfăşurare a activităţii în interiorul CEL este prezentat în regulamentul propriu, aprobat de CDN, la propunerea BPN.

6B. Departamentul de Comunicare şi ONLINE

Art. 81

  1. Departamentul de Comunicare şi Online este structura internă a TNL responsabilă în a gestiona modul de comunicare, precum şi gestionarea spațiului virtual.
  2. Acesta asigură la nivel central gestionarea Site-ului, a paginilor rețelelor de socializare.
  3. În acest sens Departamentul de Comunicare şi Online elaborează anual, sau ori de câte ori este nevoie la solicitarea BPN,  Strategia și Ghidul de Comunicare al TNL, pe care îl supune avizării BPN și aprobării CDN.
  4. Elaborează pentru fiecare eveniment sau proiect național un ghid de comunicare pe care îl supune aprobării BPN.
  5. Monitorizează organizațiile județene și de sector asupra modului de îndeplinire a Strategiei de Comunicare a TNL și a altor decizii ale BPN cu privire la acest subiect.
  6. Prezintă trimestrial un Raport de activitate a Departamentul de Comunicare şi Online și unul de Monitorizare a activității la nivel de organizații.
  7. Departamentul de Comunicare şi Online se înființează la nivel național, de județ și sector și se află în subordinea BPN, BPJ, BPSB după caz.
  8. Preşedintele Departamentul de Comunicare şi Online de la nivel national, judeţean si de sector, este ales, ca vicepreședinte, odata cu alegerea BPN, BPJ si BPL.
  9. Modul de desfăşurare a activităţii în interiorul Departamentului de Comunicare şi Online este prezentat în regulamentul propriu, aprobat de CDN, la propunerea BPN.
Convenţia Naţională
  1. Convenţia Naţională

 7 A. Atribuţii Generale

Art. 82

La nivel naţional, PNL are următoarele organisme de conducere:

  1. Conventia Nationala (CN )
  2. Colegiul Director National (CDN)
  3. Biroul Politic National (BPN)

Art. 83

(1) Convenţia Naţională (CN) este organul suprem de conducere al PNL, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

(2) Convenţia Naţională este unica instanţă care stabileşte linia politică generală a partidului, alege Moţiunea, primvicepreședinții, vicepreședinții, secretarii generali adjuncti, secretarii regionali secretarii executivi, președintele  Departamentului de Comunicare şi Online şi membri CNRA

(3) Convenţia Naţională dezbate rapoartele președintelui TNL și CNRA precum şi alte probleme de competenţa sa.

7B. Convocarea şi delegaţii

Art. 84

(1) Conventia Nationala se întruneşte o dată pe an, la convocarea CDN

(2)  CDN, la propunerea BPN, stabileşte:

(a) locul şi data CN; data nu poate depăşi cu mai mult de 30 de zile data la care expiră cei doi ani ;

(b) timpul de desfăşurare ;

(c) numărul de delegaţi şi invitaţi;

(d) componenţa nominală a Comisiei de Organizare a CN (COCN) formată din 9 persoane și este condusă de președintele Senatului TNL. Ceilalți 8 membri sunt aleși de către CDN al TNL și nu au dreptul să candideze sau să facă parte din vreo moțiune la lucrările CN.

(3) Numărul de delegaţi la CN nu poate fi mai mic de 500. Aceştia sunt delegaţi de drept şi delegaţi aleşi în organizaţiile judeţene.

Numărul delegaţilor aleşi trebuie să fie mai mare decât numărul delegaţilor de drept.

 Art. 85

(1) CN TNL se întruneşte în sesiune ordinară şi extraordinară.

(2)  CN  TNL  este  întrunită  în  mod  regulamentar  în  prezenţa  a  cel  puţin jumătate plus unu din numărul delegaţilor.

(3) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, CN TNL adoptă hotărâri prin votul a cel puţin jumătate plus unu din delegaţii prezenţi.

(4) Şedinţele CN TNL sunt conduse de preşedintele TNL sau, în lipsa acestuia, de    presedintele executive sau de către secretarul general în lipsa preşedintelui şi a presedintelui executiv.

(5) Ordinea de zi a şedintei CN TNL este propusă de CDN TNL, urmând a fi aprobată în plen.

(6) Hotărârile adoptate de CN TNL sunt obligatorii pentru BPN TNL şi pentru organizaţiile judeţene.

(7) Hotărârile  adoptate  sunt  semnate  de  către  cel  care  a  condus  şedinţa, precum şi de către Secretarul General. Acestea se numerotează şi  sedatează de-a lungul unui an calendaristic, iar originalele se depun  într-un dosar special care se păstrează la Secretariatul General din cadrul BPN TNL.

(8) Secretarul  General  are  obligaţia  ca,  după  fiecare  sedinţă,  să  întocmească minuta şedintei CN TNL.

(9) Sunt delegaţi de drept membrii CDN în funcţie;

 Art. 86

Fiecare CDJ alege un număr de delegaţi în conformitate cu norma de reprezentare hotărâtă de CDN, la propunera BPN– având în vedere, în principal, implicarea și participarea la acțiunile, proiectele naționale, modul de implementare a deciziilor organismelor de conducere la nivel național.

7 C. Moțiuni 

 Art. 87

Moţiunile sunt alternative programatice în privinţa liniei de dezvoltare organizațională a TNL.

Fiecare moţiune va cuprinde idei care promovează valorile creştin-democrate, liberale şi conservatoare promovate de PNL.

Art. 88

Moţiunea câştigătoare devine Programul de Acţiune și Dezvoltare  Organizațională al TNL pentru următorii doi ani, până la următoarea CN în care se alege conducerea TNL.

Art. 89

(1) Membrii care doresc să promoveze o moţiune trebuie să depună proiectul acesteia la COCN, cu cel puţin 30 de zile înainte de desfăşurarea CN, însoţit de numele componenților echipei moțiunii și funcția vizată în cadrul echipei.

(2) Echipa moțiunii este compusă din patru membri, respectiv candidații la funcția de  Președinte, Președinte Executiv, Preşedinte CNRA și  Secretar General.

(3) Analiza în COCN se face în termen de maximum 3 zile, în prezenţa a cel puțin unui reprezentant din echipa  moţiunii respective.

Art. 90

În termen de 5 zile de la data depunerii, liderii moţiunilor trebuie să primească de la COCN, în scris, acceptarea proiectelor de moţiune ce reprezintă confirmarea îndeplinirii condiţiilor de formă necesare pentru introducerea moţiunii.

Art. 91

Numai proiectele acceptate pot participa la CN.

 Art. 92

(1) Dacă la termenul fixat prin art.89 nu s-a depus niciun proiect de moţiune, funcţia de preşedinte al TNL devine vacantă imediat.

(2) În caz de vacantare a funcţiei de preşedinte al partidului, CN se întruneşte în cel mult 5 zile şi numeşte un Comitet Dirigent format din patru prim-vicepreşedinţi şi secretarul general,care urmează să îndeplinească, pentru maximum 60 de zile, atribuţiile curente ale preşedintelui, perioada în care se organizează o noua CN. Comitetul Dirigent ia hotărâri prin consens.

7D. Candidaturile în afara moțiunii

Art. 93

(1)  Pentru funcțiile de primvicepreședinte TNL; vicepreședinte TNL; secretar general adjunct, secretar regional, secretar executiv şi membru CNRATNL se depune o cerere de candidatură pentru BPN nominală cu cel puțin 20 de zile înaintea CN, în care se menționează funcția pentru care se depune candidatura.

(2) Nominal, cu cel puțin 20 de zile înaintea CN, o cerere de candidatură pentru funcțiile de președintele Departamentului de Comunicare şi Online .

(3) În termen de 5 zile de la expirarea datei de depunere, COCN, examinează pe baza prevederilor Statutului PNL și a actualului Regulament, cererile de candidatură și afișează la sediul TNL lista cu candidaturile acceptate și neacceptate. Secretariatul TNL va informa membrii TNL ce si-au depus candidaturile asupra deciziei COCN.

7 E. Alegerile în Convenţia Naţională

Art. 94

(1) CN este legal constituita dacă sunt prezenţi mai mult de jumătate din numărul delegaţilor.

(2) În CN se aleg prin votul secret al delegaţilor prezenţi:

(a) una dintre moţiunile prezentate;

(b) primvicepreședinții ;

(c) vicepreședinții ;

(d) secretarii generali adjuncti;

(e) secretarii regionali;

(f) secretarii executivi ;

(g) preşedintele Departmentului de Comunicare şi Online;

(h) membrii CNRA .

Art. 95

În prima parte de alegeri a  Consiliului Național se votează moţiunea. Moțiunea câştigătoare devine Programul de Acţiune și Dezvoltare Organizațională a TNL.

Art. 96

(1) Pentru alegerea moţiunii se organizează dezbateri în plenul CN.

(2) Moţiunile sunt prezentate, în perioade de timp egale, de către echipa moţiunii şi reprezentanţii săi desemnaţi conform art. 73 alin (2). Perioada de timp este stabilită de către COCN. Ordinea de prezentare se stabileşte de COCN prin tragere la sorţi în prezenţa a câte unui reprezentant din partea fiecărei moţiuni acceptate. Dezbaterile sunt conduse de preşedintele COCN.

(3) În cursul dezbaterilor, liderul şi reprezentanţii săi vor răspunde şi la întrebările delegaţilor.

Art. 97

(1) Pentru alegerea moțiunii se întocmesțe un buletin de vot în care se înscriu cu număr de ordine  titlurile moţiunilor care se dezbat şi numele celor trei candidați pentru fiecare moțiune în parte;

(2) Votul delegaţilor este secret. Ei vor opta:

(a) pentru sau împotriva moţiunii, când există o singură moţiune;

(b) pentru una dintre moţiunile prezentate, când există mai multe moţiuni;

(3) Dacă nici una dintre moţiuni nu obţine majoritatea voturilor valabil exprimate, se realizează un al doilea tur de scrutin, între primele două moţiuni, în ordinea voturilor.

(4) Din echipa moţiunii care obţine majoritatea voturilor valabil exprimate, în turul 1 sau în turul al doilea, pe baza opțiunilor depuse odată cu moțiunea,  sunt declarați Preşedinte, Președintele Executiv, Preşedintel CNRA și Secretarul General al TNL.

Colegiul Director Naţional
  1. Colegiul Director Naţional

Art. 98

(1) Colegiul Director Naţional (CDN) este organul de conducere a activităţii TNL în perioada dintre şedinţele CN şi este format din membrii BPN, preşedinţii organizaţiilor de nivel judeţean, președintele CA.

(2) Sunt membrii de drept ai CDN, membrii TNL care au calitatea de  europarlamentar, parlamentar, ministru, secretar de stat, subsecretar de stat, președinte al  Consiliului Județean, vicepreședinte de Consiliului Județean, primar al municipiului reședință de județ, viceprimar al municipiului reședință de județ.

(3) CDN se întruneşte lunar sau ori de câte ori este nevoie la convocarea Preşedintelui TNL, a mai mult de jumatate din membrii BPN, sau mai mult de jumătate dintre preşedinţii BPJ.

(4) Președintele Senatului TNL este invitat permanent al CDN.

Art. 99

Atributiile Colegiul Director Naţional (CDN) sunt:

a) aprobă acţiunile sectoriale naţionale ale TNL;

b) analizează modul de implementare al programelor propuse de BPN al TNL;

c) analizează modul de aplicare în teritoriu a hotărârilor CN și CDN TNL;

d) analizează activitatea BPN  al  TNL  în  urma  raportului  acestuia  semestrial prezentat de către    preşedintele TNL;

e) analizează activitatea BPJ ale TNL în urma rapoartelor prezentate de către preşedintii BPJ PNL;

f) urmăreşte aplicarea Programului de Acţiune și Dezvoltare Organizațională a TNL aprobate prin moțiune de CN TNL;

g) aprobă propunerile TNL pentru a candida la alegerile parlamentare și europarlamentare;

h) numeşte membri pentru completarea BPN sau CNRA, în cazul existenței unor locuri vacantate din cadrul BPN sau CNRA al TNL. Numărul membrilor BPN aleşi în completare de CDN într-un mandat nu trebuie să depăşească 25% din numărul de membri ai BPN aleși de CN. Dacă s-au epuizat și aceste locuri, atunci nu se mai fac completări iar BPN va funcționa cu un număr mai mic de membri, însă cvorumul ședințelor va fi același(majoritatea din numărul de membri alesi de CN. Deciziile CDN se ratifică in cadrul Convenţiei Naţionale a TNL.

i) stabileşte metodologia de desfăşurare a alegerilor în cadrul CN

j) alte atribuții prevăzute de prezentul regulament ;

Art. 100

Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, CDN adoptă decizii cu votul majorităţii membrilor prezenţi.

 

Biroul Politic Naţional
  1. Biroul Politic Naţional

 9A. Funcţia şi atribuţiile

Art. 101

BPN este organismul permanent de conducere a activităţii partidului între două şedinţe consecutive ale CDN.

Art. 102

(1) BPN are următoarele atribuţii:

(a) organizează şi conduce întreaga activitate internă şi internaţională a partidului între două şedinţe consecutive ale CN;

(b) adoptă şi urmăreşte punerea în aplicare a măsurilor de îndeplinire a deciziilor şi  hotărârilor organismelor de conducere ale partidului la nivel naţional;

(c) analizează, coordonează, sprijină şi evaluează activitatea filialelor teritoriale şi dispune măsurile ce se impun pentru îndeplinirea obiectivelor ce decurg din strategia şi programele politice ale PNL; stabileşte măsuri organizatorice în BPJ a căror activitate politică se dovedeşte că este ineficientă şi poate organiza noi alegeri;

(d) propune CDN membri TNL pentru a fi susținuți să participe la candidaturile pentru alegerile parlamentare şi europene;

(e) coordonează activitatea Organizațiilor Speciale și conduce Grupurile Interne prevăzute de prezentul regulament;

(f) alte atribuții prevăzute de prezentul regulament

(2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, BPN adoptă decizii cu votul majorităţii membrilor prezenţi.

9B. Componenţa şi structura Biroului Politic Naţional

Art. 103

BPN TNL este compus din :

(a) Preşedinte

(b) Președinte executiv;

(c) Preşedinte CNRA

(d) Secretar General;

(e) 4 primvicepreședinți ;

(f) 10 vicepreședinți pe domenii ;

(g) 3 secretari generali adjuncți;

(h) 10 secretari executivi ;

(i) 8 secretari regionali ;

(j) președintele Departamentului de Comunicare şi ONLINE , funcție asimilită cu rang de vicepreședinte BPN;

(k) președintele CSL;

(l) președintele TNL LAL;

(m)președintele OOA a TNL;

(n) foştii preşedinti ai TNL, cu vârsta până în 35 de ani, ce au calitatea de membrii PNL

9C. Responsabilităţile în Biroul Politic Naţional

Art. 104

Preşedintele TNL este garantul înfăptuirii Programului politic, al respectării şi aplicării Statutului şi al păstrării identităţii, unităţii şi prestigiului partidului. Preşedintele PNL este persoana care sintetizează elementele de identificare ale partidului şi, totodată, simbolizează valorile sale ideologice şi politice fundamentale. În acest sens, el este liderul doctrinar şi de imagine al partidului.

Art. 105

(1) Presedintele TNL exercită conducerea şi coordonează activitatea organismelor la nivel naţional, avand urmatoarele competente:

(a) garantează împreună cu președintele executiv și secretarul general aplicarea Statutului şi a prezentului Regulament în interiorul TNL, Programului de Acţiune și Dezvoltare Organizațională a TNL;

(b) reprezintă TNL în cadrul relatiilor oficiale interne şi externe pe baza mandatului stabilit de organismele de conducere naţională, potrivit competenţelor ce le revin;

(d) face declaraţii în numele TNL;

(e) prezidează lucrările CN, CDN şi BPN la care este prezent;

(g) urmăreşte punerea în aplicare a hotărârilor CN şi a deciziilor CDN şi BPN;

(h) emite dispoziţii pentru aducerea la îndeplinire a hotărârilor CN şi a deciziilor CDN şi BPN;

(i) prezintă semestrial, în CN rapoarte asupra stadiului îndeplinirii Programului de Acţiune și Dezvoltare Organizațională a TNL.

(j) propune, motivat, organismului de decizie competent demiterea din funcţie a oricărei persoane care deţine funcţii de conducere în partid;

(k) poate să-şi aleagă consilieri politici, ale căror funcţii şi atribuţii sunt onorifice;

(l) poate invita la şedinţele BPN anumite persoane pentru a participa la dezbateri, cu aprobarea BPN;

(m) propune dintre domeniile strategice din Programului de Acţiune și Dezvoltare Organizațională a TNL, domeniile de activitate ale primvicepreședinților și obiectivele aferente, după consultarea acestora, spre aprobare BPN;

(n) monitorizează în mod direct modul în care primvicepreședinții îndeplinesc obiectivele aferente domeniilor de activitate ;

(n) alte atribuții prevăzute de prezentul regulament.

(2) În situaţia în care Preşedintele este în imposibilitatea de a-şi exercita, din motive obiective şi temporare, funcţia, responsabilităţile acestei funcţii se asigură de către președintele executiv.

Art. 106

În îndeplinirea funcţiilor sale președintele executiv al  TNL are următoarele competenţe:

  1. a) garantează împreună cu președintele și secretarul general aplicarea Statutului şi a prezentului Regulament în interiorul TNL, Programului de Acţiune și Dezvoltare Organizațională a TNL;
  2. b) Atribuții asumate prin Programului de Acţiune și Dezvoltare Organizațională a TNL;
  3. c) propune dinte domeniile de importanță majoră din Programului de Acţiune și Dezvoltare Organizațională a TNL, domeniile de activitate ale celor 10 vicepreședinți și obiectivele aferente, după consultarea acestora,spre aprobare BPN;

(d) monitorizează în mod direct modul în care vicepreședinții îndeplinesc obiectivele aferente domeniilor de activitate sau de organizare.

(e) în situaţia în care preşedintele executiv se află în imposibilitatea de a-şi exercita, din motive obiective şi temporare funcţia, responsabilităţile acestei funcţii se asigură de către secretarul general.

 Art. 107

(1) Secretarul general coordoneaza activitatea de organizare. Este responsabil pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor CN şi a deciziilor CDN şi BPN. El coordonează activitatea din organizaţiile judeţene, a secretarilor generali  ai BPJ-urilor şi implementează programele şi proiectele politice aprobate de CN, CDN şi BPN.

(2) Secretarul general răspunde de sistemul informaţional şi de aparatul tehnic, răspunde de comunicarea dintre organismele de conducere la nivel central şi filialele teritoriale şi răspunde de gestionarea surselor de finanţare şi gestiunea patrimoniului TNL.

(3) Pentru a îndeplini atribuțiile de la pct (2) numește , în afara BPN , un aparat tehnic al SG .

(4) propune dintre domeniile de acțiune din Programului de Acţiune și Dezvoltare Organizațională a TNL, domeniile de activitate ale secretarilor executivi și obiectivele aferente, după consultarea acestora, spre aprobare BPN;

(5) Secretarii generali-adjuncţi sunt responsabili pentru activitatea de cancelarie, activităţi electorale respectiv pentru activitatea de gstionare a carierei militanţilor; atribuirea responsabilităţilor se face de către secretaril general;

(6) Secretarii regionali monitorizează și raportează către Secretarul General modul de îndeplinire a obligațiilor organizațiilor din regiunea de care răspund;

(7) Secretarii executivi au responsabilități pe domeniile de acțiune în care își exercită funcția;

Art. 108

În îndeplinirea funcţiilor sale, prim-vicepreşedinţii partidului au următoarele competenţe:

a)După ce sunt consultați, la propunerea președintelui, cu aprobarea BPN primesc atribuții pe un domeniu strategic din cadrul Programului de Acţiune și Dezvoltare Organizațională a TNL împreună cu obiectivele aferente.

b)Coordoneaza activitatea  precum si punerea în practică a hotărârilor CN şi  a deciziilor CDN şi BPN aferente domeniilor strategice pe care le coordonează  ;

c) îndeplinesc orice atribuţii delegate de către preşedintele partidului.

Art. 109

(1) Vicepreşedinţii sunt liderii acţiunii politice şi de imagine ai partidului, putând exprima public poziţia partidului în legătură cu temele politice de actualitate.

2) După ce sunt consultați, la propunerea președintelui ,cu aprobarea BPN primesc atribuții pe un domeniu de importanță majoră din cadrul Programului de Acţiune și Dezvoltare Organizațională a TNL sau organizatoric împreună cu obiectivele aferente.

(3) Vicepreşedintii pe domenii de activitate coordonează activitatea  precum şi punerea în practică a hotărârilor CN şi  a deciziilor CDN şi BPN aferente domeniilor de importanță majoră pe care le coordonează ;

(4) Un vicepreşedinte va fi desemnat să coordoneze departamentul TNL Rural ce are sarcina de a promova tinerii din mediul rural din TNL, de a organiza evenimente specifice şi de a monitoriza modul în care sunt implicaţi şi reprezentanţi în structurile organizaţiilor judeţene.

(5) Îndeplinesc orice atribuții delegate de către Președintele Executiv .

9D. Funcţionarea Biroului Politic Naţional

 Art. 110

(1) BPN se reuneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la propunerea Preşedintelui sau a jumătate plus unul din numărul membrilor BPN.

(2) Lucrările BPN se desfăşoară valabil în prezenţa majorităţii membrilor, sub conducerea Preşedintelui partidului sau, în lipsa acestuia, a  președintelui executiv.

(3) Deciziile BPN se adoptă cu votul majorităţii membrilor prezenţi.

Art. 111

(1) Membrii BPN sunt solidar răspunzători în întreaga activitate a acestuia.

(2) Membrii BPN răspund de asemenea în nume propriu în faţa CN pentru activitatea desfăşurată.

(3) Membrii BPN participă de drept la ședințele BPL, BPJ (BPSMB) și BPMB, ale organizațiilor din care fac parte.

Sancţiuni şi procedură
  1. Sancţiuni şi procedură

Art.112

 (1)Membrilor TNL care nu respectă Statutul și Regulamentul PNL și prezentul  Regulament și alte documente în completarea acestora  prin   inactivitate   politică,   conduită negativă, declaraţii sau anumite   activităţi, provoacă daune sau aduc atingere imaginii partidului şi TNL, li se poate aplica una din următoarele sancţiuni:

  1. atenţionare;
  2. avertisment;
  3. suspendarea pe  anumite  termene  a  unor  drepturi  sau  prerogative  în interiorul TNL,   inclusiv din  funcţiile  deținute;
  4. suspendarea sau pirderea calitatății de membru al PNL adduce în cazul arestării preventive, suspendarea se aplică de drept şi BPN TNL ia act de suspendare în prima sa şedinţă convocată şi transmite de urgenţă situaţia către BPN al PNL;
  5. demiterea din funcţiile ocupate în cadrul TNL;
  6. retragerea sprijinului pentru funcţiile din interiorul PNL sau din afara PNL, obţinute prin susţinerea TNL;
  7.  excluderea din TNL.

(2) Sancţiunea excluderii unui membru TNL se poate aplica în una din următoarele situaţii:

  1.  a încălcat grav şi în mod repetat prevederile Statutului și ale Codului Etic al PNL, a Regulamentului PNL sau a Regulamentului TNL aducând atingere valorilor şi principiilor stabilite prin Programul Politic al Partidului și al TNL;
  2.   a încălcat deciziile şi hotărârile organismelor de conducere ale TNL şi, prin aceasta, a adus prejudicii majore îndeplinirii unor obiective politice importante;

Art. 113
(1)Absenţa, motivată sau nemotivată, a unui membru al Biroului Politic Local, Judeţean sau Naţional la trei din ultimile șase ședințe ale forului respectiv atrage excluderea de drept din funcție.

(2)Constituie absenţe motivate acele absenţe cauzate din motive de boală, accidente, motive familiale, reprezentare publică şi campanie electorală.

(3)Neplata cotizaţiei timp de trei luni a membrilor Biroului Politic Local, Judeţean sau Naţional atrage suspendarea din respectivul organism de conducere până la plata integrală a cotizaţiei.

(4) Neplata cotizaţiei timp de şase luni a membrilor Biroului Politic Local, Judeţean sau Naţional atrage demiterea din respectivul organism de conducere.

(5) Ridicarea suspendării se face prin plata la zi a cotizației. Nu se admit plăți parțiale din partea persoanelor suspendate.

Art. 114

(1) Sancţionarea membrilor care nu ocupă funcţii la nici un nivel, în interiorul sau  în  afara  TNL,  alese  sau  numite,  se  decide  de  către  BPL  TNL  (BPS TNL), pentru sancţiunile prevăzute   la  art. 112 lit. a), b), c) și d),  respectiv de către CCL TNL (CCSMB TNL), prin hotărâre, la propunerea  BPL TNL (BPSMB TNL), pentru sancţiunile prevăzute la art. 112 lit. g).

(2) Sancţionarea membrilor care ocupă funcţii la nivel local, în interiorul sau în afara TNL, alese sau numite, se decide de către BPL TNL (BPSMB TNL), pentru sancţiunile prevăzute  la  art.  112  lit.  a), b), c) și d),respectiv de către CCL  TNL (CCSMB TNL), prin hotărâre,  la propunerea  BPL (BPMB) sau a organismelor ierarhic superioare, pentru sancţiunile prevăzute la art. 112 lit. e), f) şi g).

(3) Sancţionarea membrilor care ocupă funcţii la nivel judeţean, în interiorul sau în afara TNL,  alese  sau  numite, se decide de către BPL TNL (BPSMB TNL), pentru sancţiunile prevăzute la art. 112 lit. a) şi b), de BPJ TNL pentru sancţiunile prevăzute  de  art.  79,  lit.  a),  b)  şi c) și d)  din  Regulament,  respectiv  de  către  CCJ  TNL (CCSMB  TNL),  prin  hotărâre,  la  propunerea  BPJ  TNL  (BPSMB  TNL)  sau  a organismelor ierarhic superioare, pentru sancţiunile prevăzute la art. 112 lit. e), f) şi g).

(4)  Sancţionarea  membrilor  care  ocupă  funcţii  la  nivel  naţional  (inclusiv calitatea de  membru de drept în CDN al TNL), în interiorul sau în afara TNL, alese sau numite, se decide de către  BPN, pentru sancţiunile prevăzute la art. 112 lit. a), b) și d) respectiv de catre CDN TNL, prin hotărâre,  la  propunerea BPN TNL sau a organismelor ierarhic superioare, pentru sancţiunile prevăzute la art. 112 lit. c), e), f) şi g). Sancţiunile stabilite de către CDN TNL se validează de către CN TNL, urmând a se organiza alegeri pentru funcţia respectivă, în cadrul CN anuale. Excluderea din TNL a unui membru BPN  se poate hotărî doar în cadrul CN TNL.

 (5) În astfel de situaţii  CDN, se convoacă în cel mult 30 de zile de la data propunerii BPL, BPJ sau BPN.

(6) Decizia sau hotărârea de sancţionare se comunică celui sancţionat, în scris, în cel mult 5 zile de la adoptare.

Art.115
(1)
În cazul în care există indicii temeinice cu privire la încălcarea prezentului ROF și săvârșirea unor fapte ce aduc prejudicii grave imaginii și prestigiului, precum și buna  funcționare  a TNL,  BPN  poate decide  sancționarea  celor  care se  fac  vinovați, prin hotărâre, la propunerea Președintelui TNL sau a majorității simple a BPN.

(2) Un  membru  al organizaţiei poate fi suspendat  de cel mult  două ori din aceeaşi funcţie pe parcursul unui mandat. A treia abatere sancționabilă cu suspendare, se transformă în propunere de demitere, transmisă către CDN.

Art.  116

(1)  Hotărârea  de  sancţionare  se  adoptă,  potrivit  prevederilor  prezentului regulament, prin vot secret şi se comunică în scris celor interesaţi în cel mult 10 zile de la adoptare                                                       (2) Hotărârile de sancţionare vor primi numar de înregistrare, vor fi datate şi îndosariate la  nivelul CJRA și CNRA  a TNL.

Art. 117   

(1) Pentru sancţiunile aplicate conform art.114 alin(1), (2) și (3), decizia sau hotărârea de sancţionare poate fi atacată cu apel la CJRA  TNL , în termen de cel mult 10 zile de la primirea hotărârii. CJRA TNL este obligată să se pronunţe în cel mult 20 de zile de la sesizare şi să comunice decizia, prin intermediul BPJ TNL, celor interesaţi în cel mult 5 zile de la pronunțare

(2) Decizia CJRA TNL poate fi atacată, în cel mult 10 zile de la primire, la CNRA a TNL.

(3)  Pentru  sancţiunile  aplicate  conform  art.  114,  alin.  (4), hotărârea  de sancţionare poate fi atacată cu apel la CNRA TNL, în termen de cel mult 10 zile de la primirea hotărârii. CNRA TNL este obligată să se pronunţe în cel mult 20 de zile de la sesizare şi să comunice decizia celor interesaţi, în cel mult 5 zile de la pronunţare.

(4) Deciziile CNRA TNL date în recurs conform art. 117, alin. (2) sau  în apel  conform  art.  117,  alin.  (3) pot  fi atacate cu  o  cale specială de atac la Comisia de Arbitraj a PNL (CA PNL) în termen de 10 zile de la comunicare.

(5) Cei luaţi în discuţia CNRA TNL sau a CJRA TNL vor fi anunţaţi cu cel puţin 5 zile  înainte cu privire la data, locul şi ora de desfăşurare a lucrărilor comisiei respective.

(6) Atât  în  cadrul  CNRA  TNL,  cât  şi  în  CJRA  TNL  cauza  va  fi dezbătută, iar decizia se va lua în lipsa celui luat în discuţie, dacă acesta nu se prezintă.

Instanțe pentru Regulament și arbitraj
  1. Instanțe pentru Regulament și arbitraj

 

 11A. Comisia Naţională pentru Regulament și Arbitraj (CNRA TNL)

 

Art. 118    

(1)CNRA   TNL   garantează  tuturor   membrilor   organizaţiei   drepturile recunoscute  prin Statutul PNL şi prin prezentul ROF şi este instanţa care soluţionează toate cazurile de abatere şi de   încălcare a actelor care guvernează activitatea TNL şi CSL, precum şi raporturile dintre membrii organizaţiei, indiferent de funcţiile pe care aceştia le deţin. De asemenea, CNRA asigură interpretarea şi aplicarea unitara a   prevederilor statutare şi regulamentare în cadrul TNL şi CSL.

(2) CNRA are în componenţa sa un preşedinte și opt membri aleşi de Convenţia Naţională a TNL. Preşedintele şi membrii Comisiei nu pot deţine nici o altă funcţie în TNL, la nivel național. În prima ședință a CNRA TNL se aleg, prin vot secret, un vicepreședinte și un secretar.                                                                               (3) Hotărârile adoptate sunt semnate de către cel care a condus sedinţa şi sunt obligatorii pentru membri TNL. Hotărârile CNRA TNL sunt executorii.                                                                               (4) Hotărârile se numerotează şi se datează de-a lungul unui an calendaristic, iar originalele se depun într-un dosar special care se păstreza la Cancelaria TNL.                                                                                (5) CNRA TNL îşi desfăsoară activitatea în Municipiul Bucureşti sau, pentru o mai bună soluţionare a cauzelor şi cu acordul CDN TNL, şi în alte localități.                                                                 (6) CNRA în prima ședință adoptă  propriul  Regulament  de Organizare  și Funcționare,  care va fi aprobat în prima ședintă a CDN TNL. Prima ședință se va convoca de către Președintele   CNRA în termen de maxim 30 de zile de la alegerea acesteia în CN.

(7) CNRA propune CDN, in cazul in care este necesar, modificarea Regulamentului TNL, iar modificarile aduse sunt transmise către CN TNl şi BPN PNL. Modificările intră in vigoare la data aprobării de CDN                                                                                                                                                           (8) CNRA elaboreaza regulamentele atribuite in competenta sa de prezentul statut si verifica concordanta cu statutul partidului a tuturor regulamentelor elaborate ca urmare a cerintelor prezentului statut.                                                                                                                                                                      (9) Comisia poate fi sesizată de organisme ale TNL în legătură cu neclarităţi în interpretarea şi aplicarea prevederilor regulamentelor adoptate; soluţia CNRA este obligatorie în interpretarea şi aplicarea prevederilor regulamentulor adoptate în cazul respectiv şi în toate celelalte cazuri similare viitoare.                                                                                                                                                        (10) CNRA TNL prezintă un raport anual CN OT.                                                                                                  (11) CNRA TNL poate fi sesizată în scris sau se poate autosesiza.

 

 

 

 11.B Comisia Judeţeană pentru Regulament și Arbitraj (CJRA TNL)

 

 

Art. 119

CJRA   TNL  şi CRAMB TNL  funcţionează   în   baza   procedurilor   descrise   în   prezentul regulament, art. 79 – 84, precum și în baza Regulamentului de Organizare și Funcționare a CNRA adoptat de acesta.

 

 

Art. 120

CJRA este instanța județeană care soluţionează toate cazurile de abatere şi de încălcare  a   actelor  care  guvernează  activitatea  OT  şi  a  raporturile  dintre  membrii organizaţiei, indiferent de  funcţiile pe care aceştia le deţin la nivel judetean, și este compusă din:

–           Preşedinte;

–           Secretar;

–           3 membri.

 

Art. 121

Alegerea   membrilor  CJRA  TNL  se  face   în  Comitetul  de  Coordonare Judeţean al TNL. Membrii CJRA nu pot deține altă funcție la nivel județean, în cadrul TNL.

 

 

Art. 122

Dispoziţiile referitoare la CJREL TNL se aplică în mod corespunzător şi Comisiei de Regulament și Arbitraj a Municipiului Bucureşti.

Dispoziţii finale

12.Dispoziţii  finale

 

 

Art. 123

Dreptul de a candida pentru orice funcţie numită sau aleasă este garantată membrilor  TNL   cu  respectarea  condiţiilor  Statutului  şi  Regulamentului  Partidului Naţional Liberal, precum şi a prezentului Regulament.

 

 

Art. 124

Mijloacele financiare ale TNL provin din:

  1. a) fonduri alocate de către PNL;
  2. b) venituri din activităţi proprii, desfăşurate în conformitate cu prevederile legale;
  3. c) donaţii şi sponsorizări pentru acţiuni acceptate conform legii.

 

 

Art. 125   

Prezentul  Regulament  este  obligatoriu  pentru  toţi  membrii  TNL  şi  se completează cu dispoziţiile Statutului şi Regulamentului Partidului Naţional Liberal

 

 

Art.126  

Situațiile neprevăzute în prezentul ROF vor fi soluționate de către CNRA  TNL.

Dispoziţii tranzitorii

13.Dispoziţii  tranzitorii

 

Art. 127                                                                                                                                                      Prevederile referitoare la alegerile  interne din TNL  privind organismele de conducere la toate nivelurile intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2017.

 

Art. 128                                                                                                                                             În perioada de la aprobarea prezentului Regulament până la prima şedinţă  a CN din 2017, conducerea la toate nivelurile se va asigura în mod paritar, prin comasarea în mod corespunzător a organismelor respective.

 

Art. 129                                                                                                                                                              Reprezentarea în toate organismele va fi asigurată la nivel de copreşedinţi de către preşedinţii organismelor de conducere ale celor două organizaţii de tineret existente la momentul fuziunii.

 

Art. 130                                                                                                                                                              Prevederile art. 128 şi 129 se vor aplica în mod corespunzător organizaţiilor constituite conform art. 22, precum şi oricărei alte structuri constituită, permanent sau temporar, prin prevederile prezentului Regulament sau prin orice decizie a unui organism de conducere.

 

Art. 131                                                                                                                                                                  Structurile naţionale de conducere tranzitorii pentru perioada până la 1 ianuarie 2017 sunt compuse din:

  1. 2 copreşedinţi
  2. Biroul Politic Naţional
  3. Colegiul Director Naţional

 

Art. 132                                                                                                                                                            Copreşedinţii sunt preşedinţii fostului TDL şi al fostului TNL, aleşi în cadrul organismelor de decizie corespunzătoare ale partidelor respective.

 

Art. 133                                                                                                                                                          Biroul Politic Naţional este compus dintr-un număr egal de membri proveniți din cele două organizaţii de tineret care fuzionează.

 

Art. 134                                                                                                                                           (1)Colegiul Director Naţional este compus din:

  1. Biroul Politic Național al TNL fuzionat paritar.
  2. Preşedinţii fostelor organizaţii judeţene de tineret a celor 2 partide fuzionate

(2) În cazul în care un preşedinte de organizaţie judeţeană de tineret este membru al BPN TNL sau nu poate participa la şedinţa Colegiului Director Naţional, organizaţia respectivă are obligaţia de a desemna un înlocuitor pentru acea şedinţă.

 

Art. 135                                                                                                                                                               În toate situaţiile, în cazul vacantării unei poziţii de membru al unui organism de conducere, la orice nivel, poziţia respectivă va fi completată prin cooptare prin decizie a fostelor organisme corespunzătoare ale organizaţiei de tineret din care a provenit membrul care ocupa poziţia respectivă, respectiv de către fostul TDL sau fostul TNL.

 

Art. 136                                                                                                                                                    Propunerile pentru listele de candidați pentru alegerile administrației publice locale, generale sau parțiale, vor fi semnate de copreședinții BPJ TNL sau de persoanele împuternicite de aceștia conform legii, iar propunerile pentru  listele de candidați pentru alegerile parlamentare, generale sau parțiale, vor fi semnate de copreședinții BPN TNL sau de persoanele împuternicite de aceștia conform legii.

 

Art. 137                                                                                                                                                             Toate prevederile prezentului Regulament care contravin prevederilor Art. 127-136 intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2017

Art. 138                                                                                                                                                            La data de 1 ianuarie 2017 Art. 127-136 se abrogă.

 

Prezentul  Regulament al Tineretului Naţional Liberal a  fost  adoptat  în  data  de  9 mai 2 0 1 5 în  cadrul Consiliului Naţional al Partidului Naţional Liberal.